Strona główna » Blog » Znak towarowy

Szybko i intensywnie rozwijający się rynek oraz rosnące potrzeby klientów sprawiły, że przedsiębiorcy tworząc swoją markę muszą nastawić się nieuczciwą konkurencję, z którą wygra się jedynie poprzez mocną promocję swoich produktów. Jak zaznaczyć swoją obecność na rynku i wyróżnić się na tle innych firm oraz zbudować trwałą relację z klientem? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na znak towarowy.

Znak towarowy – definicja

Czym jest znak towarowy? To składowa wszystkich czynników identyfikujących towary lub usługi, wskazujących firmę za to odpowiedzialną. Pod tym hasłem znaleźć można grafiki loga, etykiety lub zapisane słowa. Obecnie nie istnieje wymóg graficznego przedstawienia znaku towarowego. Zmiana podyktowana była intensywnie rozwijającą się technologią, dzięki której można było przedstawić trudne znaki towarowe inaczej niż w tradycyjnej formie, przy zachowaniu ich podstawowych funkcji.

Głównym zastosowaniem znaku towarowego jest przede wszystkim zabezpieczenie marki przez przedsiębiorców przed:

  • kopiowaniem, 
  • kradzieżą, 
  • nieuczciwymi naśladowcami, 
  • zakupem przez klienta podrobionego produktu.

Symbol TM – co to jest

Podczas rejestracji znaku towarowego należy pamiętać, że symbol ™, który znajduje się tuż przy nim, nie jest równoznaczny z jakąkolwiek ochroną prawną. Wskazuje on jedynie, że mamy do czynienia ze znakiem towarowym, a jego właściciel zdaje sobie sprawę z praw wynikających z jego posiadania.  Umieszczenie symbolu ™ nie jest związane ze spełnieniem jakichkolwiek dodatkowych warunków i może to zrobić każdy posiadający swój znak towarowy. 

Chcesz zablokować działanie nieuczciwej konkurencji, która chętnie skorzysta z Twojej renomy i loga? Należy postarać się o ochronę znaku towarowego.W tej sprawie należy udać się do Urzędu Patentowego, gdzie po uzyskaniu pozytywnej decyzji będziemy mogli używać przy znaku symbol ®. Jest to międzynarodowy symbol traktowany jako uniwersalny znacznik zastrzeżonych znaków towarowych. 

Zastrzeżony znak towarowy

Jako znak towarowy uznaje się każde oznaczenie, które w obrocie gospodarczym produktów jest na tyle inne, by odróżnić go od innych firm i ich produktów. 

Znaki towarowe występują w formie:

  • przestrzennej – kształtowanie towaru lub opakowania, 
  • graficznej – logo, rysunek, ornament, symbol, emblemat a nawet zestawienie kolorystyczne, 
  • słowno – graficznej – rysunek, logo, ornament posiadający elementy literowe lub słowne, 
  • słownej – wyrazy, slogany reklamowe, nazwa lub gra słów. 

Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w sprawie znaku towarowego, skontaktuj się z nami. Oferujemy Ci opiekę prawną na najwyższym poziomie. SLM Adwokaci – Obsługa Prawna Firm

Zobacz pozostałe wpisy blogowe – Prawo Gospodarcze

Upadłość konsumencka – część 2

Upadłość konsumencka – część 2

Dziś chcielibyśmy powrócić do tematu upadłości konsumenckiej i przybliżyć czytelnikom obecne warunki, które należy spełnić, aby móc ją ogłosić. Oprócz tego pragniemy skupić się również na wniosku i informacjach jakie muszą się w nim znaleźć.  Jeśli chcesz dowiedzieć...

Jak wygląda sprawa o rozwód?Darmowy ebook dla Ciebie!