Zadzwoń lub napisz do nas
Kontakt z kancelarią adwokacką Opole – SLM Adwokaci
Szybko i intensywnie rozwijający się rynek oraz rosnące potrzeby klientów sprawiły, że przedsiębiorcy tworząc swoją markę muszą nastawić się nieuczciwą konkurencję, z którą wygra się jedynie poprzez mocną promocję swoich produktów. Jak zaznaczyć swoją obecność na rynku i wyróżnić się na tle innych firm oraz zbudować trwałą relację z klientem? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na znak towarowy.
Znak towarowy – definicja
Czym jest znak towarowy? To składowa wszystkich czynników identyfikujących towary lub usługi, wskazujących firmę za to odpowiedzialną. Pod tym hasłem znaleźć można grafiki loga, etykiety lub zapisane słowa. Obecnie nie istnieje wymóg graficznego przedstawienia znaku towarowego. Zmiana podyktowana była intensywnie rozwijającą się technologią, dzięki której można było przedstawić trudne znaki towarowe inaczej niż w tradycyjnej formie, przy zachowaniu ich podstawowych funkcji.
Głównym zastosowaniem znaku towarowego jest przede wszystkim zabezpieczenie marki przez przedsiębiorców przed:
- kopiowaniem,
- kradzieżą,
- nieuczciwymi naśladowcami,
- zakupem przez klienta podrobionego produktu.
Symbol TM – co to jest
Podczas rejestracji znaku towarowego należy pamiętać, że symbol ™, który znajduje się tuż przy nim, nie jest równoznaczny z jakąkolwiek ochroną prawną. Wskazuje on jedynie, że mamy do czynienia ze znakiem towarowym, a jego właściciel zdaje sobie sprawę z praw wynikających z jego posiadania. Umieszczenie symbolu ™ nie jest związane ze spełnieniem jakichkolwiek dodatkowych warunków i może to zrobić każdy posiadający swój znak towarowy.
Chcesz zablokować działanie nieuczciwej konkurencji, która chętnie skorzysta z Twojej renomy i loga? Należy postarać się o ochronę znaku towarowego.W tej sprawie należy udać się do Urzędu Patentowego, gdzie po uzyskaniu pozytywnej decyzji będziemy mogli używać przy znaku symbol ®. Jest to międzynarodowy symbol traktowany jako uniwersalny znacznik zastrzeżonych znaków towarowych.
Zastrzeżony znak towarowy
Jako znak towarowy uznaje się każde oznaczenie, które w obrocie gospodarczym produktów jest na tyle inne, by odróżnić go od innych firm i ich produktów.
Znaki towarowe występują w formie:
- przestrzennej – kształtowanie towaru lub opakowania,
- graficznej – logo, rysunek, ornament, symbol, emblemat a nawet zestawienie kolorystyczne,
- słowno – graficznej – rysunek, logo, ornament posiadający elementy literowe lub słowne,
- słownej – wyrazy, slogany reklamowe, nazwa lub gra słów.
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w sprawie znaku towarowego, skontaktuj się z nami. Oferujemy Ci opiekę prawną na najwyższym poziomie. SLM Adwokaci – Obsługa Prawna Firm.
Zobacz pozostałe wpisy blogowe – Prawo Gospodarcze
Zasady reprezentacji w spółce z o.o.
Zasady reprezentacji w spółce z o.o. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka z o.o.) to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Charakteryzuje się ona ograniczoną odpowiedzialnością wspólników za zobowiązania...
Spółka z o.o. – zasady dziedziczenia
Spółka z o.o. - zasady dziedziczenia Dziedziczenie udziałów w spółce z o.o. jest istotnym aspektem funkcjonowania tej formy prawnej przedsiębiorstwa. Odpowiednie regulacje prawne zapewniają ciągłość działalności spółki oraz ochronę interesów zarówno...
Ochrona sygnalistów – do kiedy trzeba wdrożyć przepisy?
Ochrona sygnalistów - do kiedy trzeba wdrożyć przepisy? Temat ochrony sygnalistów staje się coraz bardziej palący dla polskich przedsiębiorców. Wielu z nich zadaje sobie pytanie: "Ochrona sygnalistów - do kiedy trzeba wdrożyć nowe przepisy?". W tym artykule...